Wyszukiwarka

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2

Szkoła Podstawowa nr 20
im. Ks.Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego z Oddziałami Integracyjnymi
Przedszkole nr 2
 85-601 Bydgoszcz ul. Grabowa 4
tel. 52 3415496
85-602 Bydgoszcz ul.Kaliska 10
Skrzynka ePUAP:  umb-sp20/SkrytkaESP

Słowa, które uzdrawiają duszę

                                                          

 

 

 

Zaproszenie do udziału

w Powiatowym Konkursie Literacko-Plastyczno-Multimedialnym

„SŁOWA, KTÓRE UZDRAWIAJĄ DUSZĘ”

dla Uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych,

w tym także dla Uczniów z Ukrainy

 

IX edycja

„Myślenie jest w cenie! List do bohatera, który odważył się być mądrym”

 

 

Drodzy Uczniowie i Nauczyciele! 

 

Zapraszamy do udziału w IX edycji konkursu, który realizujemy w ramach całorocznego projektu edukacyjnego „Z książką w trampkach – wychowanie przez czytanie” wielokrotnie uhonorowanego Bydgoskim Grantem Oświatowym. Konkurs jest kierowany do Uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz Uczniów z Ukrainy, którzy chcą odkryć swe mocne strony, odnieść sukces oraz współtworzyć ranking bohaterów literackich wyróżniających się odwagą myślenia, niezależnością sądów, samodzielnym działaniem, pomysłowością. Polscy Uczniowie mają do wyboru dwie kategorie konkursowe: literacko-plastyczną lub literacko-multimedialną. Do udziału w  3. kategorii konkursowejzapraszamy Uczniów z Ukrainy. Opis zadań konkursowych (w 1., 2. i 3. kategorii) oraz kryteria sukcesu odnajdziecie na str. 3-5.

Główne cele konkursuto kształtowanie u Uczniów umiejętności: samodzielnego myślenia, uważnego, nierzadko krytycznego spojrzenia na treści publikowane w mass mediach oraz świadomego wyboru książek jako źródła wzbogacającego wiedzę o człowieku i świecie.

Mottemkonkursu są sentencje dwóch filozofów, a zarazem matematyków: Kartezjusza i Paskala. Pierwszy, wypowiadając słynne zdanie: „Cogito ergo sum”, zauważył, że warunkiem naszej egzystencji jest myślenie. Drugi doszedł do wniosku, że to właśnie: „Myśl stanowi wielkość człowieka“.

REGULAMIN KONKURSU

  1. Organizatorzy:

ZS-P nr 2, Szkoła Podstawowa nr 20 oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1

  1. Kaliska 10 ul. Jana III Sobieskiego 10

85-602 Bydgoszcz                                                                           85-060 Bydgoszcz

Tel. ( 52) 321-13- 60                                                                                Tel./fax: (52) 322-52-06 
zspp02@edu.bydgoszcz.pl              

  1. Adresaci:
  2. Uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych powiatu bydgoskiego, którzy posiadają:
  • orzeczenia o:potrzebie kształcenia specjalnego wydawane dla uczniów niesłyszących, słabosłyszących, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, z niepełnosprawnością umysłową, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
  • opinie o:
  • specyficznych trudnościach w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),
  • konieczności udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na problemy w pisaniu, czytaniu, liczeniu,
  • dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia,
  • uczniowie z tzw. grupy ryzyka dysleksji,
  • uczniowie nieposiadający opinii, u których wychowawcy, nauczyciele lub szkolni specjaliści stwierdzili trudności w nauce, trudności w pisaniu, czytaniu lub liczeniu.
  1. Uczniowie z Ukrainy uczący się w kl. IV-VIII w szkołach podstawowych powiatu bydgoskiego.
  • Kategorie wiekowe
  1. Uczniowie kl. 4-6 szkoły podstawowej.
  2. Uczniowie kl. 7-8 szkoły podstawowej.
  3. Formy: literacko-plastyczna lub literacko-multimedialna.
  4. Cele szczegółowe:
  • kształtowanie wrażliwości poznawczej – umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstów kultury zróżnicowanych pod względem treści i formy; stworzenie rankingu bohaterów literackich, którzy imponują odwagą myślenia, samodzielnym działaniem, etycznym postępowaniem;
  • wychowanie przez czytanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji, rozwijanie nawyku czytania jako warunku rozwoju wyobraźni, mądrości życiowej oraz wrażliwości moralnej(priorytet MEN);
  • rozwijanie umiejętności redagowania listu prywatnego do bohatera literackiego oraz poprawnego posługiwania się językiem polskim;
  • kształtowanie umiejętności informatycznych (przygotowywanie tematycznej prezentacji multimedialnej), wykorzystania TIK w procesie samokształcenia;
  • wykorzystanie terapeutycznej roli literatury dziecięco-młodzieżowej: odkrywanie mocnych stron, rozwijanie wytrwałości, kierowanie uwagi ku twórczym przedsięwzięciom;
  • twórcza integracja oraz promocja twórczości uczniów szkół podstawowych powiatu bydgoskiego w środowisku lokalnym (wystawa, e-relacja z wydarzenia).

 

  1. Opis zadań konkursowych, kryteria sukcesu, formularz zgłoszenia, zgody na przetwarzanie danych – w załączniku na dole strony.

Artykuły